Ben jij ook zo moe?

Soms ben je gewoon te moe.

Ben je soms ook zo moe? Moe van alles wat er van je verwacht wordt? Wat je moet doen? Van alle taken en vragen? Is je to do list altijd te lang en je dag te kort? Je energie is laag en lontje kort. Je geduld is op en je wilt eigenlijk alleen maar rust. Geen vragen meer. Wat kun je doen om dit te veranderen?


Ik ben zo moe!

Soms of eigenlijk meestal wil je, je bed niet uitkomen want dan begint alles weer. Hoe kom ik deze dag weer door denk je dan. Je zou voor je gevoel wel een winterslaap kunnen houden. Alleen blijven je gedachtes, taken van je to do list, en je verwachtingen maar in je hoofd rondspoken.  Hoe lang ga je dit nog volhouden denk je?

Ga voor jezelf zorgen.

Als je nu niet voor jezelf gaat zorgen en kiezen, is het straks misschien te laat. Dan word deze keuze voor je gemaakt en zegt je lichaam stop. Zo werkt het nu eenmaal. Wees lief voor jezelf. Kook eens een gerecht wat jij heel erg lekker vindt. Of ga een dagje alleen maar dingen doen waar je blij van wordt. Denk met liefde aan jezelf en zonder oordeel. Glimlach echt dat geeft zoveel energie.

Gun jezelf dit.

Gun jezelf meer rust door korte pauzes te nemen om op te laden. Ga even zitten met een boek op de bank, lekker lang in bad of iets anders waar je ontspannen van wordt. Dit zijn momenten waarop je jezelf rust geef en je energie weer kan opladen. Gewoon even iets voor jezelf doen omdat het je een goed gevoel geeft.

Ik weet heel goed hoe het voelt. Ik was ook heel lang zo moe net als jij nu. Zorgde slecht voor mezelf want ik had daar geen energie voor. Ik weet dus ook de bezwaren die je nu hebt. Gelukkig ben ik nu niet meer moe. Hoe ik dit gedaan heb? Ik ben voor mezelf gaan zorgen. Stap voor stap.

Ik wil graag dat jij dit ook gaat doen. Ik gun jouw een leven zonder vermoeidheid.

Begin met deze 5 tips.

5 tips voor meer energie:

Tip 1

Leer en ga nee zeggen. Bedenk levert het mij energie op of kost het mij energie? Als het je energie kost en geen energie oplevert zeg dan nee. Lastig maar door het te doen word het wel makkelijker. Je hoeft niet altijd ja te zeggen op een vraag. Als je altijd ja moet zeggen, hoeft de vraag namelijk niet meer gesteld te worden.

Tip 2 

Je hoeft niet aan alle verwachtingen meer te voldoen. Vooral de verwachtingen van jezelf zijn vaak niet reëel. Het oordeel wat we over onszelf hebben is dan erg hard. Bedenk dan eens wat zou ik een vriendin adviseren in deze situatie. Geef jezelf ook dit advies.

Tip 3

Jij hoeft niet alle ballen alleen in de lucht te houden. Vraag hulp in mijn blog vraag jij weleens om hulp lees je hier meer over.

Tip 4

Zoek ontspanning. Dit kun je doen door je creativiteit te gebruiken. Mijn blog mindful en draadjes gaat hierover. Mediteren, yoga of lezen kunnen je ook rust geven.

Tip 5

Beweeg! Blijf bewegen ga lekker wandelen of fietsen en zie wat voor moois er is in de natuur. Laat je energie groeien op deze manier.

Op de website van natuurmonumenten vind je mooie routes.

Vanuit mijn eigen ervaring is de R&C methode ontstaan. Met deze methode help ik vrouwen die moe zijn, stress hebben, werkdruk ervaren en moeite hebben om werk en gezin te combineren. De methode bestaat dus uit mijn oplossingen hiermee kan ik je helpen. Ik weet wat er nodig is om je te helpen.

Nu vraag jij jezelf natuurlijk af hoe ik  je kan helpen, wat jij moet doen en waarschijnlijk ook hoeveel tijd en geld je dit gaat kosten.  Je kunt gratis kennismaken met mij en de R&C methode door een afspraak te maken voor een kennismakingscoachingsgesprek.

Tijdens dit gesprek ontvang je al gelijk tips en handvatten waarmee je aan de slag kunt gaan. We spreken elkaar dan 30 minuten. Aan dit gesprek zijn geen kosten verbonden. Wacht niet langer en maak hier je afspraak.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Leuk dat je op mijn website bent!

Mis niets en blijf altijd op de hoogte van alle activiteiten. Ontvang speciale aanbiedingen en  mijn blogberichten in je mailbox. Schrijf je daarom in voor mijn nieuwsbrief.

 

Inschrijven